Den 21 mars är Världsdagen för Downs syndrom. I Sverige och andra länder firar man dagen genom att Rocka sockorna. Dagen är till för att öka förståelsen om vad Downs syndrom är.
Du kan vara med genom att ta på dig olika strumpor den 21 mars. Då visar du att du tycker att alla människor har lika värde och rättigheter.
Så här enkelt rockar du sockorna!
- Ta på dig olika strumpor. Gärna några med knasiga färger och mönster.
- Se till att strumporna syns! 21 mars får man gärna ha byxorna instoppade i strumporna.
- Om du vill kan du dela ett foto eller video på dina rockande sockor.