Vad: Föreläsning om vad vårdnadshavare bör tänka på när ens barn med Downs syndrom fyller 18 år

När: Onsdag 6 november, kl. 19.00-20.30
Var: Digitalt via Teams

Paulina Boija, rådgivare från LaSSe Brukarstödcenter, kommer att prata om vad som är viktigt att tänka på när ditt barn fyller 18 år. Hon kommer att berätta om ekonomi, god man, LSS-stöd, boende och sexualitet. Hon förklarar också vad du som förälder eller anhörig kan behöva veta när ditt barn blir myndigt.

Föreläsningen arrangeras av Svenska Downföreningen avdelning Skåne och är öppen för alla medlemmar i föreningen, oavsett var du bor. Du anmäler dig genom att skicka ett mejl till skane@svenskadownforeningen.se senast den 3 november. Efter anmälan skickar vi en länk till Teams.

Om LaSSe Brukarstödcenter:
LaSSe Brukarstödcenter hjälper personer med funktionsnedsättning och deras familjer. De ger också stöd till yrkesverksamma och organisationer som arbetar med funktionshinder. LaSSe är en oberoende organisation, politiskt och religiöst obunden, och finns i Västra Götaland.

Varmt välkommen!